30 Ocak 2009 Cuma

Cihangir kafası


Bir de böyle bir kafa var. Cihangir kafası. Bambaşka bir kafa bu, ilginç bir kafa. Tikky gençler için caddedir, Nişantaşı'dır neyse, bu bohem tayfa için de Cihangir var işte.

Şimdi efendim bu Cihangir evleri pahalı olur. Hem satış değerleri hem kiraları çok yüksektir. Neden böyledir? Evler çok mu geniştir, çok mu kullanışlıdır? Yok efendim, bu mahallede evlerin pahalı olmasının tek boku Cihangir olmasıdır. Tek efektif yanı Taksim'e yakınlığıdır. Ev mobilyaları genellikle ikinci el alınır. "Abi bohem ruh, abi macera" diye sik sok bahaneler üretilir bu ikinci el mobiya durumuna. Ne alakası var, öyle bir depozito ödenmiştirki zaten her yanı dökülen eve, mobilya alcak parası kalmaz gencin. Neyse, dandik bir evde, rahatsız mobilyalarla bir habitat kurulur, sıra hava atmakta.

Eş dost kim varsa hacı ben artık Cihangir'de yaşıyorum ayağı çekelir. Milletten bir vay filan duyulur, neye vay amına koyim? Neyse. Eve milleti doldurup takılmacalar filan gırla gider, ev sahibi olmayanlar için iyidir bu ortamlar. Barlardan filan kız kaldırmak için açılış cümleleri "biliyor musun ben Cihangir'de yaşıyorum" olmaya başlar. Ne iştir bilmem, bizim kız milleti bir yabancıya bir de Cihangirli'ye vermeye bayılır. Prim toplar genç adam.

Sonuç itibarı ile, bohem olalım, şair olalım, ressam olalım diye babadan bol paralı ama alt kültür meraklısı gençlerimiz doldurmuştur an itibarı ile Cihangir'i. Hayır arkadaşım, Cihangir'de yaşayınca sanatçı olunmuyor, zaten sanatçı olanlar Cihangir'e yerleşince öyle bir mahalle oldu orası. Sen oraya yerleşince bir sikim eklemiş olmuyorsun oraya, aksine alıp götürüyorsun Cihangir'den.

Neyse lan banane. Sanki Cihangir'de yaşıyorum anasını satıyım. Niye gerildiysem böyle. Geçen minibüste eve giderken can sıkıntısından düşündüm bunları, yazayım dedim. Zira blogumuzun amacı bu, beynimizi kusacak bir yer olsun di mi ama? Aha dur kız gördüm..... bayan merhaba Cihangir'deki evimde size sıcak şarap ikram edebilir miyim.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yor beni, yorumla beni